Vážení rodiče, milé děti,
zdravím Vás z prázdné školy a zasílám vám učivo na nový školní týden.
Bohužel, okolnosti jsou, jaké jsou a my se budeme snažit, jak to půjde.
Rodiče prosím o součinnost a děti o aktivitu, pečlivost a snahu.
Neočekávám, že všichni všechno zvládnou, ale věřím, že alespoň částečně svou domácí přípravou přispějete k snadnějšímu rozjezdu po návratu do školních lavic.
Prosím o shovívavost, co se zadání týče, i pro nás se jedná o novou věc a nedostatky se mohou vyskytnout.
Všem přeji pevné zdraví a rodičům děkuji za spolupráci.
Zpětná vazba (ČJ, M, Př) dle vašich možností na anna.frystacka@mzs-vb.cz
Anna Fryštacká
16. – 20.3.
Český jazyk – koncovky podstatných jmen, tvary slov
– učebnice str. 101,102 – ústně, písemně (do sešitu) – dle vlastního zvážení
– z libovolného textu (kniha, noviny, apod. vyhledávat podstatná jména, přiřazovat vzory)
Matematika – finanční gramotnost
Ve škole jsme si vytvořili přehled nezbytných výdajů domácnosti.
-
S dětmi o tom podebatujte, nastiňte jim, jaké mohou být měsíční rodinné výdaje, veďte rozhovor, jak se na kterém výdaji dá ušetřit apod.
-
Proberte o možnosti využití uspořených peněz
Představy a možnosti každého jsou jiné, ve škole bychom si vytvořili hypotetickou rodinu,
(můžete postupovat podobně, nechcete-li sdělovat dětem přesné částky) na různých částkách bychom procvičili písemné matematické operace (sčítání, odčítání, násobení, dělení), zaokrouhlování, porovnávání, řazení čísel.
Formu nechávám volnou, pište do sešitu nebo na papír.
Přírodověda
Máte-li přístup na internet, vyhledejte vysvětlení pojmu EKOSYSTÉM, vytvořte do sešitu tabulku s u nás se vyskytujícími ekosystémy a k nim přiřaďte několik příkladů typických pro daný ekosystém:
EKOSYSTÉM FAUNA FLÓRA
rybník vrba jíva, leknín kapr, lín
atd…
Vlastivěda
Jak žili lidé ve středověku (nadpis)
Pročíst v učebnici (České dějiny) str. 33, do sešitu odpovědět celou větou:
1/ Čím se živila většina lidí a kde bydleli?
2/ Jak vypadaly domy?
3/ Co se pěstovalo?
4/ Kdo bydlel ve středověkých městech?
5/ Jaké druhy řemesel znáš?
Středočeský kraj (nadpis)
Pročíst v učebnici (Poznáváme naši vlast) str. 47, do sešitu odpovědět celou větou
1/ Kde se Středočeský kraj rozkládá?
2/ Které je krajské město?
3/ Co se vyrábí v Mladé Boleslavi?
Anglický jazyk (sk. p. uč. Horáková)
Pracovní listy na nové téma Whats on TV?
Je tam i řešení pro rodiče.
Prac. sešitě na str.40/1, popisujte svůj oblíbený televizní program, jeho název, jestli je to pohádka, sportovní program atd. na kterém je kanále a v kolik hodin začíná, tak, jak jsme si v hodině říkali.
Poslech si děti mohou udělat z tohoto odkazu https://www.umimeanglicky.cz/poslech-present-simple-tense-1-uroven/120 – vypracujte 6 vět a přepíšte je na papír, a bud at jej vhoďte do schránky školy, nebo přepošlete emailem.
Příloha 1.
Anglický jazyk (sk. p. uč. Dobrodějová)
soubor Slovíčka 7. lekce
– Přepsat všechna slovíčka do prvního a druhého sloupce – procvičení spellingu.
– Do třetího sloupce doplňte český překlad – kontrola znalosti významu.
– Všechna slovíčka se naučte zpaměti.
– Vypracujte cvičení “Pojmenuj správně názvy předmětů” – cvičení pošlete ke kontrole v pátek 20. 3., popř. cvičení odstřihněte a vhoďte do schránky u vstupu do školy.
2) Učebnice Chit chat
– str. 35 Cvičení – Read and write – Přepište věty 1. – 5. a doplňte správné odpovědi. Práci odešlete/odevzdejte v pátek 20. 3.
3) Activity book Chit chat
– str. 34 / cv. 1 – Spoj věty s písmeny.
– str. 35 / cv. 4 – Dopiš do tabulky svůj rozvrh. Napiš jednu informaci o každém dni v týdnu.
Kontrola po návratu do školy
4) příloha Hodiny
– Vypracujte pracovní list. Časový údaj pište slovy. Pracovní list odešlete/odevzdejte v pátek 20. 3.