Tento týden se budeme věnovat číslovkám. Projdeme si vše společně, uděláme některá cvičení online i z vaší učebnice a připravím pro vás teorii na toto téma.
Ve středu si napíšeme test na přídavná jména, kterým jsme se věnovali celý leden – budete v něm rozlišovat druhy přídavných jmen (měkká, tvrdá, přivlastňovací), určovat jejich vzor (mladý, jarní, otcův, matčin) a doplňovat koncovky příd. jmen (i/y/í/ý).
Co se týče literatury, přečtěte si prosím články, které najdete na odkazech níže. Jeden se týká divných zvířat, která žijí v našem světě a druhý plastů. Napište si prosím ke každému 5 informací, které vás zaujmou. Poznámky pište do svého sešitu slohu.
Jako domácí úkol si přečtěte článek na tomto odkaze. Budete k němu dělat poznámky podobně jako k předchozím dvěma. Přečtěte si ho, vypište si do sešitu slohu základní údaje – o čem článek je, jaké údaje jste v něm našli (klidně si vypište několik vět, čísel…). Na naší čtvrteční online hodině si ukážeme nějaké způsoby, jak si můžete poznámky vytvořit. Až budete mít článek přečtený a poznámky hotové, tak mi je prosím vyfoťte a fotku pošlete na e-mail nebo do chatu v Teamsech, stačí, když mi fotku pošlete do konce vašich prázdnin, tedy nejpozději 14. února. Úkol vám bude ohodnocen známkou, takže v případě neodevzdání budete hodnoceni negativně. Vím, že je článek dlouhý, ale nemusíte si z něj pamatovat nebo vypisovat vše, stačí základy. Něco jako byste dělali seminárku na toto téma. Zkuste prosím pracovat sami, nejde o to, co vám poradí rodiče nebo aby si článek četli za vás, nevadí, že nebudete všemu rozumět.