Milí rodiče, děti,
prosím VŠECHNY, kteří se neúčastní online výuky, aby mi napsali, proč se tak děje a jak se jim daří plnit úkoly zadané touto cestou.
Všechny vás moc zdraví
Vaše paní učitelka
Český jazyk
(str. 29 – 32)
Zápis do sešitu č.2
Slovesný způsob
I. Oznamovací
1. já volám 1. my voláme
2. ty voláš 2. vy voláte
3. on volá 3. oni volají
II. Rozkazovací
1. – 1. volejme!
2. volej! 2. volejte!
3. – 3. –
(Konec zápisu!)
Třetí, podmiňovací slovesný způsob, bude obsahem učiva v následujícím týdnu.
Slovesa v oznamovacím způsobu jsou nejvíce používána v běžné řeči.
VŠÍMEJ SI, že rozkazovací způsob tvoříme jen v 1. os. č. mn a v druhých osobách jednotného i množného čísla !!!
PÚKOL č.10 – str.31 /25 Přines, přinesme, přineste šachy. (Piš věty se všemi třemi rozkazovacími tvary tak, jak je to v mé ukázce.)
PÚKOL č. 11 – str.32/26 Víťo, nezkaz zábavu!
Matematika
Str. 18,19
PÚKOL č. 9 str. 18/6 – bez zápisu, pouze výpočet a odpověď
PÚKOL č. 10 str. 19/4
PÚKOL č. 11: číslo 2567802 děl postupně písemně čísly 2-9. Prováděj zkoušky.
Přírodověda
Tento týden máte velmi lehký úkol.
Připomeňte si, jaké potřebujeme podmínky k životu na Zemi.
Využít můžete loňský sešit, internet a v neposlední řadě učebnici (podle obsahu najdi stránku :-))
PÚKOL č. 4 – podmínky ( s nadpisem “Podmínky života ….”) vypiš a zapiš k nim, co by nastalo, resp. nenastalo, kdyby daná podmínka k životu chyběla.
Vlastivěda – dějepis
V níže přiloženém souboru si přečti o hlavních osobnostech Národního obrození, nazývaných též Buditelé národa.
Pod textem máte nachytaný zápis = PÚKOL č. 4, který je nutné doplnit informacemi z textu.
Vlastivěda – zeměpis
Povrch Evropy
PÚKOL č.5 – Modrá knížka str. 10/1 (cv. 2 je nepovinné)
AJ Mgr. Sandrová
Anglický jazyk 5.B (9. – 13. 11.)
AJ Mgr. Nováková
Anglický jazyk 5.B_(9. – 13.11)
Řešení: