Milé děti, (rodiče),

jednou týdně chodím do školy, vyzvednu si, pokud jsou, písemné úkoly, zaliju kytičky a zastavím se ve třídě, kde se rozhlídnu a představím si vás v lavicích…

Ve třídě je to tak, jak jsme ji opustili, jen se tam chystá pro nás nějaké vylepšení…

Mezipatro pořád hlídají naši zajíčci z posledního týdne vyučování.

Venku už máme jaro v plné síle a když se ochladí, připomínají ho výsledky vašich domácích pracovních činností 🙂

 

 

Užívejte si pěkného počasí, buďte opatrní a nezapomínejte na dopisy, od pravidelných pisatelů jich mám už šest!

 

Vaše paní učitelka

 

 

Český jazyk

Zápis do sešitu (zapiš VŠE):
Stupňování přídavných jmen

1. stupeň   2. stupeň      3. stupeň
dobrý            lepší           nejlepší
velký            větší           největší
rychlá         rychlejší      nejrychlejší

1. Pokračuj v tabulce, vymýšlej vlastní přídavná jména, nebo si je vyhledávej v textu např. v knize, kterou čteš.
2. Do druhé tabulky zapiš přídavná jména z vyjmenovaných slov a vystupňuj je.

Pozor! Některá přídavná jména nelze stupňovat uvedeným způsobem, stupňují se pomocí „opisných tvarů“ např.
zářivá – více zářivá – nejvíce zářivá

Nestupňují se vůbec:
– Přídavná jména odvozená od názvů zvířat (psí, slepičí,…)
– Některá přídavná jména zakončená na – cí (žehlicí, domácí,…)
– Přídavná jména přivlastňovací (Kájův, babiččina,…)
………………………………………………………………………………………………………………………..
Hrajte hru: vymysli přídavné jméno (nebo vyhledej v textu). Řekni ho, druhý a třetí stupeň řekne maminka, třetí tatínek, apod…
Role si vyměňujte.
Napište podle diktátu str. 112/7

Matematika
Vypočítej alespoň 4 příklady každé matematické operace (sčítání, odčítání, násobení, dělení) s užitím čísla většího než 100000.

Opakování: rýsování trojúhelníku, trojúhelníková nerovnost (zda trojúhelník lze sestrojit)
V následujících příkladech dodržuj postup:
1. Dokaž trojúhelníkovou nerovností, zda lze trojúhelník narýsovat
(Součet velikostí kterýchkoliv dvou stran musí být větší než velikost třetí strany)
Pokud nelze, zapiš tvrzení (nelze narýsovat) a dále nepokračuj.
2. Udělej si náčrt
3. Rýsuj trojúhelník

Příklady:
Narýsuj trojúhelník
– ABC, a = 6cm, b = 45mm, c = 55cm
– OPQ, o = 40mm, p = q = 50mm
– KLM, k = 50 mm, l = 25mm, m = 20mm
– XYZ, x = y = z = 9cm

 

Přírodověda – ekosystém “Les”

V zápise použij (zjisti, co znamená) termín “lesní patra” (pro naše potřeby se užívají 4)

 

AJ sk. Horáková

Angličtina-Horáková 4.B 27. – 30.4.

 

AJ sk. Dobrodějová

AJ 4AB – Mgr. Dobrodějová, 27. – 30.4.

 

 

 

 

 

Social Circle