Ahoj děti a rodiče,
sloupečky i popisy skřítků z minulého týdne už se mi pomalu schází a skřítkové jsou opravdu mooooc povedení a zábavní. Jakmile je budu mít od většiny dětí, dám je zase na stránky, tak se potom koukněte!
Tento týden odložíme pracovní sešity a bude proto trochu více věcí k tisku (vyznačila jsem je všechny červeně) – pokud je to pro vás problém, dejte mi prosím co nejdříve vědět, připravím je pro vás ve škole k vyzvednutí do kanceláře.
Opakování
Protože jsme v noci z posledního dubna na prvního června přišli o oslavu pálení čarodějnic a škola by v tuto dobu byla čarodějnická, dáme si tento týden opakování s čarodějnicemi. Tady k němu najdeš pracovní listy (jsou zaměřené na čtení s porozuměním a taky na matematiku).
Potom zkus vymyslet kouzelné zaklínadlo – pokud bude legrační a bude se dokonce i rýmovat, určitě to ostatní ocení. Pošli mi je zase vyfocené.
Nepovinné:
Namaluj k zaklínadlu nějakou pěkně škaredou ježibabu.
Na Déčku jsou super příběhy o ježibabách od A. Mikulky v Karaokečtení – můžeš si je pustit, poslouchat a číst: Dvanáct usmívajících se ježibab a Ježibaba trampem.
ČJ
Písničky k abecedě z minulého úkolu jste si určitě už přehráli, měly by vám hodně pomoci. Můžeme se do ní tedy pustit… No ano, úkolem tohoto týdne bude zvládnout abecedu zpaměti.
Otevři si omalovánku abeceda. A teď už by to učení mělo jít samo. Můžeš si obrázky třeba vymalovat.
Nepovinné: Trénovat můžete třeba na Školákově.
A vy, co vám to už půjde, zkuste trošku těžší doplňovačku na Onlinecvičení.
Můžeš si vytvořit svou vlastní abecedu. Kája už to udělala dokonce s předstihem, tak se můžete inspirovat:
M
Podle zpráv, co od vás mám, násobení i dělení dvěma už zvládáte a řadu násobků tří prý už také docela umíte. Pustíme se tedy do příkladů.
Nejprve si vše ale procvič:
sloupečky – nás.,děl. 2 (vytiskni nebo opiš) a
násobky 3 – vymalovánky (tiskněte pouze 1., 3. a 5. str. – na ostatních je řešení pro kontrolu) – nemusíš dělat všechny tři vymalovánky, stačí si vybrat jednu.
Potom si zase vyrob nebo vytiskni kartičky na násobení 3. Připrav si 30 knoflíků (nebo vršků, kostek, …) ke skládání a znázorňování a můžeš se pustit do procvičování a her. Začni tím, že si vylosuješ příklad a zkusíš si ho vyskládat a spočítat.
Doporučení:
Můžeš si pomoci, když si zase představíš děti. Např. 6.3 si představ (a vyskládej) jako 6 trojic dětí a spočítej je.
Nebo opačný příklad 3.6 si představ jako když dáváš 3 dětem každému 6 bonbónů, zase si vše vyskládej a počítej.
Příští týden vymyslím zase nějaké video k procvičení. 🙂
Nepovinné: Procvičovat můžeš třeba i na těchto webech: Matematika hrou nebo Školákov nebo na anglickém Education (tady je třeba se nejprve zaregistrovat, vybrat si postavičku, a pak už začne zábavné lyžování – počítání na rychlost).
!!! Pozor!!!
Víte, co bude druhou květnovou neděli? No….?
Přece SVÁTEK MATEK!
Tak na svou maminku nezapomeňte! Vyrobte jí dárek, namalujte obrázek (třeba portrét vaší rodiny) nebo přání nebo jí jen popřejte s kytičkou, kterou najdete venku, pomozte jí s nějakou prací a dejte jí sladkou pusu jako poděkování za to, co všechno pro vás dělá. Teď třeba s tátou navíc pracují i jako učitelky a učitelé. A za to jim poděkování posílám i já. 🙂
Nápady na dárky pro maminky jsou tady nebo tady .
Už se těším, jaké fotky a zaklínadla mi od vás přijdou příští týden. Potom vám je zase dám sem k přečtení.
Vypadá to, že bychom se koncem května snad už mohli konečně potkat ve škole… Zatím se mějte moc hezky a zkuste pracovat samostatně. Že si máte práci rozvrhnout do všech čtyř pracovních dní, nemusím snad ani už připomínat.
Posílám velikánský pozdrav a odlétám….


