ČTENÍ
-natrhat a podepsat všechna písmenka. Založit je do složky s písmenky.
-diktát písmen – děti si vytahují z tvrdé složky na písmena to, co vy diktujete „Velké ÓÓÓ“,… cca 6 písmen (zatím umíme A,O,E,U,I,Y). Nechají si PÍSMENKA na stole a potom postupně zase schovávají zpátky do složky.
-sešit PÍSMENKA – písmeno I – cv. 4 – vytleskat + počet slabik vyznačit puntíky. Při vytleskávání – krátká slabiky TLESKNUTÍ, dlouhá slabika přejetí PO STEHNECH (prodloužíme ji)
-další strana v sešitu – cv. 1 (nahoře jsou obrázky šály, košile, draka)
-znovu si přečíst písmena s vláčkem a žížalou
PSANÍ
Dbejte na správný úchop, správné sezení.
Přisunutá židle, nohy opřené o zem, lokty na stole (nepodpírat hlavu!), naklonit sešit, přidržovat sešit druhou rukou.
Před každým psaním si říkáme básničky (děti je znají)
Pozor, žáci prvňáci, co teď máme za práci?
Židličku si přisuneme a tužku si připravíme.
Sešit mírně nakloníme a rovně se posadíme.
A co hlavu? Jak ji dáš?
Hlavu pěkně narovnáš.
Levá, pravá, z rukou stříška,
Schová se tam pampeliška.
Nohy opři do podlahy,
Ať máš krásné rovné tahy.
A s lehkostí motýlí,
Písmenko máš za chvíli.
Vezmi palec, ukazovák,
Zob, zob a máš zobák.
Do zobáčku tužku dáme,
Prostředníčkem podpíráme.
-Prac. list – uvolňovací cvik – MĚSÍC, HVĚZDY – prstem – 3x, 2x tužkou, 2x pastelkou
-Modrá písanka – str. 15 – 2x tužkou, 2x pastelkou
MATEMATIKA
-malý procvičovací sešit z matematiky (1. díl) – str.8/B následně opsat do sešitu M domácí
-kartičky s číslicemi a tečkami – skládat stejné příklady